• OP 8.A 6.den 19.4.

Tak dnešní den nám počasí opravdu nepřálo, pršelo téměř celý den v kuse, ale nás to nezastavilo v nacvičování akademie, díky altánu, který máme k dispozici i při trénování volejbalu.Tak zítra na viděnou!

• OP 8.A 5.den 18.4.

Dnes dopoledne jsme lyžovali! (Viz foto) Odpoledne nám přálo počasí, sluníčko se na nás usmálo, takže vycházka na zříceninu hradu Tolštejn byla moc krásná! Večer nás ještě čeká opékání buřtů 😊Zítra opět na shledanou!

• OP 8.A 4.den 17.4.

Zdravíme! Dnešní dopoledne bylo v duchu různých sportovních her (a jedné skupinky karbaníků). Odpoledne, i přes nepřízeň počasí, jsme vyrazili mezi kopce a kochali jsme se krásnými výhledy mezi Malým Bukem a Medvědím vrchem.Na shledanou zítra 😊

• OP 8.A 3.den 16.4.

Tak… dnes si s námi počasí hrálo, padaly kroupy, pršelo a hned poté zase svítilo sluníčko, zkrátka aprílové počasí v horách 😁. Nám to ale nevadí! Protože na nacvičování akademie máme altán, ve kterém se dá zatopit.Odpoledne se počasí umoudřilo a vyrazili jsme do lesa. A když píšeme do lesa, tak myslíme les se vším všudy, přeskakování potůčků, přelézání popadaných stromů přes cestu a dokonce prodírání smrkovou houštinou. Takže zážitků nespočet! 😊

• OP 8.A 2.den 15.4.

Dnes dopoledne už byla zima....naštěstí jsme mohli ve vytápěném altánku trénovat na akademii. Odpoledne vysvitlo sluníčko a tak jsme se vydali na 9 km okruh kolem Bělského rybníka k vodopádům a tuto krásnou procházku (pro někoho "zabijáckou túru) lesem, jsme zakončili v Lesním divadle Mlýny.

• Ozdravný pobyt 8. A Kytlice - Penzion U Skály

Díky pomoci odvozu zavazadel p. Schejbalem a p. Ludvíkem (moooc děkujeme) nám cesta vlakem ubíhala rychle a zvládli jsme skvěle i přestupy v Lovosicích a Děčně. Po ubytování a prozkoumání krásného areálu penzionu jsme vyrazili do lesa k Lesnímu rybníku a přes údolí Myšího řevu jsme se dostali k rybníku Lapáček. Cestou zpět jsme se zastavili v osadě Řachnaj, kde se na loukách pasou stáda koní. Den jsme tradičně zakončili psaním deníku.

• AEROBIC SHOW

Ve čtvrtek 4.dubna 2024 se jako každý rok konala AEROBIC SHOW.

Do soutěže se zapojilo spousta holčiček z 1. až 5. ročníků, které byly rozdělené do několika kategorií. Porota vybírala 3-4 děvčata, která jsou z kategorie nejlepší. Hodnotila se pohyblivost, flexibilita, úsměv a celkový dojem.

V kategorii 7- 8 let ( začátečníci) se na 3. místě umístila Eliška Kocánková  (2.C), 2.místo získala Terezka Grycová (2.B) a 1. místo vybojovala Nela Kvasničková (2.A.) .

V kategorii 8- 9 let (pokročilé) se na 4. místě umístila Laura Střížová (3.A), na 3.místě Elen Halíková (2.B), na 2.místě skončila Klára Zámečníková (3.A.) a na 1.místě se umístila Sarah Rejlková (3.A.).

V kategorii 10 -12 let proti sobě soupeřily 2 závodnice, a to Natálie Novotná (4.B), která se umístila na 2.místě, a Gabriela Trčová (4.A.), která vyhrála 1.místo.

Děvčata byla moc šikovná, nadšená, usměvavá a snaživá. Na konci soutěže předvedly malou ukázku sestavy, kterou secvičují jako vystoupení na letošní školní akademii. Do sestavy jsou zapojené všechny holčičky, které chodí na aerobikový kroužek, od 6. letých až po 10 leté.

Všechna děvčata, která se umístila ve školním kole postupují do Okresního finále Aerobic Master Class 2024, které se bude konat na 6.ZŠ a to ve středu 17.dubna 2024.

Děkujeme všem rodičům , kteří přišli děvčata podpořit a také všem zúčastněným gratulujeme děkujeme a těsíme se na další Aerobic Show.

• Vítání jara s 1. C aneb stmelovaček není nikdy dost

V pátek odpoledne se sešla celá posádka námořníků z CÉČKA na čerstvém vzduchu, aby přivítali jaro a užili si společný čas i mimo školní lavice. Hry v přírodě byly, střílelo se z luku, buřťáky byly, zpívalo se s kytarou a byla to jedna velká radost s touhle mojí skvělou třídou. Děkuji i všem rodičům za účast a za spolupráci. Je to velká radost vidět, jak céčko umí táhnout za jeden provaz. Paní učitelka Zuzka Ž.

• Školní fórum na Ladovce

Školní fórum, akce, která se již na naší škole stala každoroční tradicí, letos proběhlo na konci března. Předvelikonoční čas si někteří naši žáci 5. – 9. tříd zpestřili setkáním se zástupci MěÚ v Litoměřicích a také s vedením naší Ladovky.
            Během této akce se žáci rozdělili do skupinek. Poté spolu přemýšleli o tom, co se jim na naší škole líbí… a nebylo toho málo. Následně pak měly děti přicházet s podněty, co by se dalo na naší škole zlepšit, udělat jinak, zavést atp. Nápady pak byly prezentovány před celým osazenstvem a tyto prezentace opět ukázaly, že na Ladovce je spousta šikovných a přemýšlivých dětí, které dokážou spolupracovat, argumentovat, veřejně kultivovaně vystupovat…zkrátka „prodat“ vše, co se jim snažíme ve výuce předávat a k čemu je vedeme. Všichni zúčastnění prostě odvedli skvělou práci, za což si zasloužili velikou pochvalu (a drobnou odměnu).
            Ze školního fóra vzešlo dvanáct námětů, o nichž nyní budou v anketě hlasovat všichni žáci 5. až 9. tříd. Nechme se překvapit, jak to dopadne. A za rok pak můžeme hodnotit, co se podařilo zrealizovat…
            Na závěr bych chtěla uvést, že dětské nápady nebereme na lehkou váhu, mnohdy o nich diskutujeme mezi kantory, co by šlo splnit, co je naopak nereálné (z finančních i jiných důvodů)…Jen pro ilustraci: Mezi „opatření“, která byla zavedena na základě návrhu žáků z předešlých let, patří např. zrušení papírových žákovských knížek (nyní pracujeme s elektronickým systémem EduPage), dále se letos (po delší pauze) uskuteční poznávací zájezd žáků 8. a 9. tříd do Anglie (a je v plánu v tomto i nadále pokračovat) a výhledově by měly být v šatnách nainstalovány skříňky pro všechny žáky 2. stupně, tedy nejen pro sportovní třídy.
            Ještě jednou děkuji všem skvělým účastníkům školního fóra za výborně odvedenou práci a jejich nadšení. Byla pro mě radost s vaší skupinou pracovat
            Jitka Housková, školní metodička prevence

• Velká gratulace Kristýně Šmatové

Poté, co nás naše žákyně Kristýna Šmatová úspěšně reprezentovala v okresním kole Olympiády v anglickém jazyce, s hrdostí oznamujeme, že zvítězila naprosto s přehledem i v kole krajském! Kristýně všichni tleskáme a nepochybujeme, že se jí velmi dobře povede i v celorepublikovém finále. Děkujeme Kristýno a držíme palce!

• Výlet do Prahy 20. března 2024

Rok 2024 je Rokem české hudby.Ve třídě jsme se věnovali životu a dílu B. Smetany.

V rámci tohoto významného výročí jsme navštívili v Praze:expozici Muzea Bedřicha Smetany (program pro děti), České muzeum hudby, prošli Karlův most.

Žáci 3.A,B.C

• Prvňáčci vyrazili za kulturou aneb Bobík a kamarádi na výletě

19. 3. se Dům kultury otřásal v základech. A to díky Bohušovické mlékárně, která pro děti připravila parádní show s Bobíkem a jeho kamarády. Naši prvňáčci si společně užili dopoledne plné tanečků a radosti z pohybu. Všechny děti nám udělaly velkou radost, jak se nebály na parketu odvázat a v těch našich ladovských "uniformách" jim to ještě tak slušelo. Bobík měl připravené i soutěže o ceny a na závěr všichni dostali odměny v podobě zdravé mléčné svačiny. Dopoledne s Bobíkem se opravdu moc vydařilo. A naše prvňáčky z LADOVKY můžeme jen pochválit, jak hezky se na akci chovali. Paní učitelky Zuzka Žvátorová, Petra Jelínková a Lenka Jurčáková

• 7.C trénovala resuscitaci v nemocnici

Třída 7.C využila akce Školení základní neodkladné resuscitace pro veřejnost, kterou pořádala Krajská zdravotní - Nemocnice Litoměřice.

Vyslechli jsme si teorii a připomněli si základní pravidla poskytování první pomoci. V praxi  jsme si  na figurantovi vyzkoušeli, jak odstranit cizí těleso v dýchacích cestách - překvapilo nás jakou sílu musíme vynaložit při Heimlichově manévru. Zapotili jsme se také u nepřímé masáže srdce a seznámili se s AED.

Děkujeme organizátorům za přínosnou akci.

• Baroko v Národním muzeu

Žáci z 8.b a 8.a si dnes zahráli na badatele při úkolech, které plnili v rámci programu Baroko v Čechách, a tím si rozšířili znalosti a povědomí o životě v 17. a 18. století.

• 52. ročník Mezinárodní dětské výtvarné výstavy je tady!!!

Stejně jako v minulých letech, i letos jsme nemohli vynechat největší výtvarnou výstavu a soutěž na světě. V rámci nepovinné výtvarné výchovy se podařilo připravit 10 skvělých prací, které nás budou reprezentovat v Lidicích. A jaké bylo letos téma? KARAVANA. Rok 2024 vyhlásila OSN mezinárodním rokem velbloudovitých zvířat a zároveň slaví 150 let od svého založení Světová poštovní unie.
            Uzávěrka je sice až 28. února, ale my jsme využily svozu z Mostu, takže by měla všechna naše díla dorazit do Lidic v pořádku. Po registraci prací budou 14. – 23. května probíhat ve dvou kolech zasedání mezinárodní poroty a do 15. května bychom mohly znát výsledky.
            Kdo by se ale chtěl na výstavu podívat už teď, má možnost. 21. 2. Je zahájení výstavy – výběru prací z Lidic roku 2023 na téma TANEC (máme tam několik ocenění i my). Koná se ve výstavní síni ZUŠ Most v Moskevské ulici. Všichni jsou srdečně zváni.
            Držte nám palce.
            E. Slámová

• Hlášení z Pece den 1.

Ráno jsme se probudili a místo sluníčka na nás čekal déšť. Jelikož jsme nemohli vytáhnout paty z chaty, pustili jsme si dokument " Závod o vrchol". Po obídku přestalo pršet a tak jsme vyšli do Pece pod Sněžkou a dobrovolní běžkaři na Lyžařskou boudu. Ujeli 7km, i když je potkala sněhová vánice. Oslavili jsme také narozeniny naší spolužačky, krásných 15. Po přednášce jsme den zakončili odpočinkem.Všechny zdravíme do Litoměřic, snad se počasí zitra a další dny umoudří.Pisatelky Lamošová Lea, Puklová Verča + 9.B,8.B

• Brýlový bál

Maškarní bály k naší družině neodmyslitelně patří již mnoho let. Tento rok jsme ale uspořádaly brýlový bál.

V uterý 30.ledna si ve velké tělocvičně zařádilo více než 120 dětí, které kromě brýlí zdobily veselé ponožky. K vidění byly brýle originální – vlastnoručně vyrobené ,papírové, dioptrické, karnevalové, sluneční ale i potápěčské. Co děti čekalo? Soutěžení, tancování, focení ve foto koutku. Bál zakončilo kolo štěstí, kde si děti vytočily tombolu. Každý brýlatý účastník si odnesl z bálu malý dárek. A jak se akce vydařila? To si můžete přečíst na závěrečné fotografii, kde děti napsaly svůj názor.

• Třeťáci v Méďovi

Všichni třeťáčci si dnes udělali výlet do Dětského světa Méďa v Bohušovicích. Celé dopoledne si moc užili a dokonce si odvezli domů krásná vysvědčení.

• Černá hora 5.b a 7.c (pátek)

Poslední den nás přivítalo sluníčko :-) Dopolední závody  ve slalomu jsme si moc užili. Po obědě se počasí změnilo...padla mlha. My ale nezabloudili a všichni jsme do cíle dojeli :-) Večer jsme vyhlásili vítěze a zhodnotili kurz. Pochutnali jsme si na poháru a zatančili si :-)

Zítra už se na vás všichni moc těšíme :-)

Vaši spokojení lyžaři:-)

• Černá hora 5.b a 7.c (čtvrtek)

Počasí se umoudřilo :-) Jezdili jsme doslova s větrem o závod. Dopoledne jsme pilně trénovali na zítřejší sjezdové závody. Vyzkoušeli jsme si i jízdu ve zvlněném terénu. Na odpolední trénink na běžkách jsme byli rozděleni do skupin dle našich schopností. Rafani zdolali 5km Malý okruh se závěrečnou odměnou v Kiosku. Druhé družstvo trénovalo střídavý běh ve stopě. Všichni se zlepšujeme a máme ze sebe radost. Povedený dnešek jsme zakončili poučnou přednáškou :-)